11 Nisan 2012 Çarşamba

Özgeçmiş

Resim yapmaya 1965 yılının sonbaharında başladım.O yıl öğretmen okulunu bitirip ,köy öğretmeni olarak göreve başlamıştım.Okul zamanının dışındaki boş zamanları resim yaparak değerlendirmek istiyordum.İlk maaşımla bir yağlıboya takımı ve tualler almıştım.Resim yapmayı seviyordum.Şanslı öğrenciler olarak , hem öğretmen hem de sanatçı öğretmenlerimiz olmuştu.Naime Saltan, Ali Demircioğlu gibi tanınmış hoca ve sanat insanlarından resim sevgisi/ ilhamı/ hevesi almıştım.
Önceleri ,sevdiğim insanların  yağlıboya portrelerini yaptım.Sonraları doğaya yöneldim.Ağaçlar,çiçekler , kırlar,dağlar,taşlar...Bu konuları seviyordum.Halen de resimlerimin en başta gelen konuları bunlardır.
Aralıklı da olsa tam 28 yıl yağlıboya çalıştım.Bu arada resim sergilerini gezerek, ustaların resimlerini inceleyerek bilgimi ve becerilerimi arttırmaya çalışıyordum.Ama istediğim gibi, hayal ettiğim gibi resimler çıkmıyordu.
Emekli olduğum 1992 yılında, resme daha çok zaman ayırmak, bu işi daha iyi yapabilmek çabasına girdim:Prof. Dr. Sayın Oya Kınıklı' dan  resim kursları almaya başladım.Bu çalışma bir yıl sürdü.Resim yapmanın aslında bir bilim olduğunu,bunun içine başta renk bilimi olmak üzere; geometri,kimya ve birçok konunun girdiğini, kısacası bu işin pek kolay olmadığını öğrendim.Resim yapma isteği ve varsayalım yeteneğin, iyi resim yapmaya yetmediğini öğrendim.
Bilmediklerimin farkına vardığımda, bunları öğrenme çabasına girdim.Özellikle renk konusu beni hayrete düşürdü:Ben buna ''Renklerin Trafiği'' adını yakıştırdım.Kısaca şöyle açıklayayım:Renklerin kendilerine göre bir trafiği, bir dünyası, kuralları var.Buna dikkat ederek renkleri kullanabilirseniz, harika resimler yapabilirsiniz.Tersi olursa , nekadar uğraşırsanız uğraşın, çizgileriniz ne kadar güzel olursa olsun, iyi resim yapmanız mümkün olmuyor.Oya Hanım'dan bunları öğrendikten sonra resimde yol aldığımı gördüm.
Yağlıboya ile istediğim renkleri bulmakta güçlük çekiyordum.Bu arada Sayın Ünsal Kınıklı'dan pastel resim kursları aldım.İstediğim renkleri bulma ve kullanma konusunda pastel çalışmanın daha avantajlı olduğunu gördüm.Kendime özgü teknikler geliştirerek istediğim renkleri bulma ve kullanma konusunda daha iyi olmaya başladım.Bugün  artık, hemen hemen istediğim her rengi bulup kullanabiliyorum.
2006 da ilk kişisel sergimi açtım.Eskişehir Devlet Güzel Sanatlar Galerisindeki bu sergim bana büyük moral verdi.İkinci kişisel sergim 2010 yılında ve Eskişehir Espark AVM' de gerçekleşti.Yeni sergiler için çalışmalarıma devam ediyorum.
Bu köşemde özgeçmişimi sizlerle paylaşayım dedim.Ama asıl amacım; resimlerimi sizlerle paylaşmak.Yorumlarınızı almak.İnsanlarla, resme ve doğaya ilgi duyan herkesle diyalog kurmak.Resimler benden, yorumlar sizden.. 11-04-2012    (saimkarausa@yahoo.com) GSM : 05327203325

Hiç yorum yok: